22-03-14

Portfolio - vormgeving

De vormgeving van je website is het eerste wat iemand ziet als ze op je portfolio terecht komen. Wat wil je graag laten zien? Ik weet niet of dit herkenbaar voor andere creatievelingen is, maar ik krijg om de zoveel tijd de kriebels om alles om te gooien. Dan krijg ik een idee en wil ik alles anders hebben. Dus deze blogpost is heel flexibel, op dit moment heb ik een voorkeur voor overzichtelijk, maar dat kan volgende maand weer anders zijn.

SIMPEL
Dit is wat ik op dit moment heb. Ondanks mijn kriebels om de zoveel tijd, kom ik meestal toch hierop terug. Geen poeha, dus alle aandacht kan naar het werk gaan en overzichtelijk, dus makkelijk te navigeren.
Voordelen Fijn in gebruik.
Nadelen Minder onderscheidend van alle andere simpele portfolio’s.

UITGEBREID
Sommige portfolio websites zijn een kunstwerk op zich. Dit kan heel gaaf zijn, maar onthou wel dat een klant je werk graag wil zien, hij of zij heeft geen zin om te moeten zoeken. Ook een intro kan irritant zijn, als deze niet weg te klikken is. De eerste keer dat iemand op je website komt, hartstikke leuk, maar de volgende keren minder interessant.
Voordelen Een feest om te bezoeken.
Nadelen Moeilijk te navigeren.

Deze blogpost is onderdeel van een korte serie over portfolio’s. 
Wil je ze allemaal lezen? Klik hier (o.a. werken, taal en vormgeving).

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen